lördag 5 december 2009

julmarknad på konstfack

idag (och imorgon) hade Konstfack sin årliga julmarknad. Jag har inte varit på den tidigare så i år kände jag att det var dags. Det var helt sanslöst mycket människor och långa, långa köer bara för att komma in i lokalen.

Dörrvakten sa att kön var som två bataljoner.

Det säger mig precis ingenting
.

Mina militärtermskunskaper är faktiskt helt obefintliga så jag nickade bara instämmande för att inte verka korkad.

man skulle kunna tro att jag står med dörrvakten här. Det hade passat väldigt bra med tanke på texten tidigare. Men nej, det här är bara jag och Cristian. Inget konstigare än så.

En bataljon och 45 minuter senare fick vi i alla fall komma in i värmen. Marknaden var bra och poängen blir nog lite att den agerar motpol till den klassiska julmarknaden a la Liseberg och Skansen med fårplädar och senap med tvåhundra olika smaksättningar. Dock så liknade en hel del alternativa prylar varandra vilket gör att "alternativiteten" försvinner lite enligt mig. Men det fanns såklart påhittigheter också som exempelvis marsipanvaginor, postmoderna kalendrar och läskiga pappersmasker.

Här är Lina i det sistnämnda:

Dagens fångst:
Jag hittade en snygg teckning så den tog jag med mig hem. Och en present också men den får vara en hemlis ett tag till.
Lina hittade också en present och ett örhänge. Det var faktiskt bara ett. Det kan tyckas lite snålt, men det var dealen och Lina köpte det.

Hon ser sammanbiten ut här men egentligen skrattar hon mest hela tiden. Tack och lov.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gillar verkligen bilden på Lina. Jag blir glad och rädd på samma gång.

Unknown sa...

Alltså bilden med masken, inte den andra. Den blir jag bara glad av.

charlotte sa...

ja hajja det. faktiskt. lite otippat men inte desto mindre sant.