onsdag 30 december 2009

dagens göteborgare

det kanske kommer som en chock för vissa, andra är väl insatta, men jag fnissar alltid lite extra vid en ordvits. Dagens upptäckt var decennium. Till exempel kan du istället för att tacka dina kollegor för året som gått, tacka för det senaste decenniet (detta görs på egen risk och du kan komma att känna dig gammal). Eller (this I like) när någon skämtsamt säger "Vi syns nästa år då, höhö!" kan man kontra med (givetvis i käck ton) "Vi syns nästa decennium!".

Denna nya vetskap utnyttjade jag hela eftermiddagen på jobbet. Det visar sig att alla inte uppskattar en god ordvits lika mycket som jag. Det fanns ingen go:teborgare på kontoret heller i och för sig. Annars hade jag haft någon som skrattguppade ikapp med mig och min vitsighet.

1 kommentar:

(Sl)emme sa...

Höhöhö. Jag gillar GBG.