måndag 28 december 2009

based on a true story

låt oss göra en lista över negativa och positiva saker med att bo ovanför en pretto-restaurang och bar:

negativa:
- basen hörs upp i min lägenhet.
- det luktar matos i trapphuset.
- basen hörs upp i min lägenhet.
- personalen stirrar på mig när jag diskar.
- basen hörs upp i min lägenhet.
- jag är fjantigt känslig för ljud.
- basen hörs upp i min lägenhet.
- jag är fjantigt känslig för ljud.
- basen hörs upp i min lägenhet.

positiva:
- nära hem = no jacket required.
- Alexander Hollywoodstarfuckingawesomebloodygorgeous Skarsgård är på Tranans interna julfest.

bubblare:
- jag är inte hemma när Alexander Hollywoodstarfuckingawesomebloodygorgeous Skarsgård är på Tranans interna julfest.

....det är dock Camilla och hennes vän Cilla.
Hur man under inga omständigheter (alternativt verkligen borde, beror på humör) tar kontakt med en kändis:

cilla (viskandes för högt): - Där är Skarsgård. Ser du?! (Jag föreställer mig att Cilla även pekar och hest-viskande skriker här)

camilla: - Ja.

cilla: - Gå fram och prata med honom!

camilla: - Nej det vill jag inte.

cilla (10-årig mobbare): - JO!

camilla (lättmobbad): - Okej då.

Cilla berättar sin plan och camilla ramlar fram till kändisen och hans kompisgäng.

camilla: - Hej. Jag känner igen dig. Jag tror vi har setts förut.

alexander hollywoodstarfuckingawesomebloodygorgeous skarsgård: - Jasså?

camilla: - Japp. Vi träffades på Garbos i Sumpan (sunkhak i Sundbyberg, inget för en Hollywoodstar)

alexander hollywoodstarfuckingawesomebloodygorgeous skarsgård (trött på töntiga, överberusade raggningsförsök): - Nej det tror jag inte.

camilla: - Nähä. Jo, men jag tror att jag sett dig där i alla fall.

Nu komma Cilla fram till Camilla och övriga gänget. Sen står de där i 10 minuter utan att säga ett ord, innan de går hem. Så jobbar ett (två) proffs!

Det är klart att om man har så celebert besök åker de röda, fina sammetsgardinerna fram. Fancy!

Camilla framför utomhusgardinerna. Nöjd, såklart!

Inga kommentarer: