onsdag 16 december 2009

perfektion

obs! följande inlägg kan uppfattas innehålla tendenser av skryt. Känner du dig extra svensk idag och värnar om jantelagen rekommenderas du sluta läsa omgående.

jag har varit hos tandläkaren idag. Jag har perfekta tänder. Ingen karies, ingen tandsten, inte ens lite trasigt tandkött. Perfekta. Jag har liksom inte vågat gå för att kolla "bissera" sen jag började sticka hål och trä in smycken i munregionen.

Det var för fem år sen.

Men vad har hänt med bananklegget? och bokmärket? Vad jag minns så fick jag det senast jag var där...

Jag har dessutom lidit av någon typ av konspirationsteori gentemot de tandläkare som inte heter Pavel, jobbar i Sollebrunn men kommer från Polen. Jag har tänkt att de alla hittar på hål som egentligen inte finns just för att de tycker att den nya borren ligger så skönt i handen...och mina pengar. Jag vill påstå att det varit en väldigt empiriskt grundad uppfattning fri från fördomar men idag fick jag armen ur, satte mig under strålkastaren och gapade. Jag hade perfekta tänder.

Sa jag det? Att de var perfekta? Det kanske jag inte gjorde. Men det var de i alla fall. Perfekta. Tänderna alltså.

8 kommentarer:

Björn sa...

Sa du att dina tänder var perfekta? Tror inte att budskapet gick fram... ;)

charlotte sa...

jag sätter upp "tydlighet" på min to do-lista.

Anonym sa...

Först läste jag fel och tänktr "herregud, en av mina bästisar är rasist!" Sen lugnade jag ner mig och tänkte: Hon är ju iallafall ärlig med det, hon är snäll när hon är nykter etc. (rationalisering). Sen läste jag om inlägget och fattade. Så nu kanske det är JAG som är rasist, eftersom jag direkt trodde att du inte gillade poler. Hmm. Men jag är också snäll när jag är nykter. Jag tänker lägga det här inlägget anonymt så ingen fattar min pinsamhet.

charlotte sa...

hahaha...nu blir jag nyfiken på vem anonym är, men jag förstår ditt val. Du missade ett "inte", jag kanske skulle förtydligat det så inte fler gör samma misstag som du.

men jag har inget mot polacker som sagt. känner att jag behöver förtydliga även det ännu en gång.

Em sa...

kul o höra. mina tänder är i n t e perfekta. jag har slutat äta allt som på något sätt fastnar i tänderna när man äter dom, för då isar det några timmar efteråt. men kul för dig att du slipper det. verkligen. pavel har gett mig tandläkar skräck efter att han har lagat mina tänder med för lite bedövning, håriga händer ner i halsen och ett nöjt hummande till borrmaskinen. och sett till att lagningen bara håller ett par dagar så han kan göra om det.


nice!

charlotte sa...

Em: nä dina tänder är en katastrof. Det minns jag från gymnasiet. Typ 13 hål på 2 veckor eller nått?

jag tror pavel hade sina favoriter, du var uppenbarligen inte en av dem ;)

Em sa...

haha ja, det var nog dock rekord. oftast går det iaf en månad eller två mellan lagningarna... tre om jag har tur.

charlotte sa...

inte oftare alltså? u lucky bastard.