tisdag 22 december 2009

gårdagen i bilder

igår hade jag en extremt produktiv dag.

Den började med att jag vaknade av att telefonen ringde kl 12.30. Jag hade lätt kunna sova två timmar till. Alltså verkligen. Lätt.

Sedan sa jag hej till Rocky som stod bakom lås och bom...


...det tyckte han såklart inte om så jag räddade honom, slängde upp honom på höften och gick därifrån. Inget konstigare än så.

Efter denna hårda ansträngning hamnade jag vid pianot där "hellre än bra" sammanfattar min prestationen där mycket väl.


Efter att lite för länge ha förbisett det faktum att jag var själv hemma och därmed hade huvudansvar för uppvärmningen av huset, blev jag tvungen att tända i pannan.

Jag fick en flisa i fingret. Suck. Så amatörmässigt.

Rocky började gnälla om att jag var "vääääärldens tråkigaste matte" så jag blev tvungen att aktivera oss. Ganska omgående började han med "upptäcka-sin-egen-svans-om-och-om-och-om-och-om-igen"-leken vilket såklart var jättetacksamt från min sida. I den leken kan man nämligen bara vara ett djur.


Jag passade på att äta en macka, vilket påminner mig om att jag inte "hunnit" äta något än idag (här börjar den intressanta delen av min dag).

Jag har en väldigt produktiv dag även idag.

Han är en sån publikfriare den där Rocky. Flirtar med allt och alla. Ta det inte personligt.


Rocky tröttnade på att aldrig få tag svansen så vi satte oss vid datorn. Han somnade.


Rocky inspirerade till att även jag skulle ta mig en lur och efter denna, som ni säkert förstår, intensiva eftermiddag krävdes minst en timma för total återhämtning.


Sen tröttnade jag på damp-Rocky som när han vaknat sprang omkring och luftjuckade konstant, så jag åkte och träffade Sundell och snygg-Niclas istället. Vilken dag!


Jag var såklart helt utmattad efter gårdagen så idag blev jag tvungen att sova lika länge, göra precis ingenting och bete mig apatiskt mot människor i min omgivning.

Jag ska klia mig i hårbotten och stirra aggressivt åt höger en liten stund till sen ska jag repa mod, gå ut ur rummet och äta frukost. Jag har storslagna planer för dagen. Det kan bli något stort det här. Jag känner det på mig.

4 kommentarer:

Kicki sa...

Asså jag ber om ursäkt för kommentarstorkan men ligger lite efter i mitt bloggläsande efter diverse julfester och förkylningar. Jag säger bara detta i förebyggande syfte eftersom du så fint utbrast sist vi sågs "varför har du slutat kommentera?". Men nu är jag back in aldrig ensam business fram till jul i allafall (vilket är en och en halv dag men ändå!) Attans va skönt du verkar ha det?! Det låter typ som höjden av avslappning. Skulle behövas... Om jag glömmer säga det så God jul!

charlotte sa...

DU LEVER! Kul! jag har saknat dig ;)

skönt?! hmpf (eller någon annan bokstavskombination som innebär en fnysning). Jag har fullt upp. Sysslor ända upp till öronen. märker du inte det?

välkommen tillbaka iaf. ta ikapp nu då. kram!

Kitty the Rocker sa...

Jag tycker denna dagen i sin helhet verkligen definierar en Charlie hemmadag. Fattas bara stinsen brinner och falukorv med pulvermos.

charlotte sa...

verkligen. fast framför allt saknas ju du. ingen stinsen utan kitty.