fredag 11 december 2009

bakat med hud

idag när jag träffade Alex var jag alldeles övertrött och överdålig på att formulera mig korrekt.

Saker som inte skulle sägas sades och saker som skulle sägas sades ej.


Så där sitter vi, med våra arraksbollar, när jag plötsligt upptäcker att Alexes arraksboll är mycket brunare än min:

jag (jämförande som en elvaåring): - Kolla! Våra arraksbollar har olika hudfärg.

alex (befogat förvånad): - ...??

jag (förvirrad): - Öhh nää, asså jag sa fel. Jag menar att det är olika färg på geggan typ. Tror jag. Jag vet inte.

alex: - Hahaha....ja, det är nog mer arrak i min än i din.

jag (får en aha-upplevelse): - Ja, och min har kanske mer sårskorpor!!

Jag tror att ingrediensen jag var ute efter här var smulor, ströbröd eller vad det nu är arraksbollar innehåller. Det är lite oklart. Det var dags att vara tyst i alla fall. Det förstod till och med jag.

Aptit efter detta: noll.

9 kommentarer:

else sa...

Bara kollar om jag kan.

else sa...

AHA! Jag har försökt kommentera tidigare, när jag haft ngt att säga men då har det inte funkat. Men det va inget viktigt alltså.

charlotte sa...

else: GRATTIS! till att det funkar. kommentera mera!

lina sa...

Charlotte alvarligt... säga att något man ska äta innehåller sårskorpor... Det var inte bara läge att vara tyst det var nästabn läge att gå hem, eller åtminstonde betala för din stackars kompis boll som han uppenbarligen inte kunde äta.

charlotte sa...

hahaha. hello bloggbitchen! du lever upp till ditt rykte iaf. ja, men som tur var är det min arraksboll som jag pratar om och inte hans (som om nu det spelar någon roll).

Alex sa...

Som tur är har jag under årens lopp vant mig vid dig Challe ;)

charlotte sa...

haha, ja. du känns inte så äckelmagad. det är ju inte för inte som du kallas för lilla äcklet!

Marie sa...

Charlotte förstör bara inte stackars Alex araksboll. Hon fortsätter med mobbing över kommentator fältet. Klass Charlotte, verkligen. Klass.

charlotte sa...

hahahaha....jag förstår inte.