torsdag 17 december 2009

ocensurerat

lina och jag diskuterade förälskelse idag och hur den tar sig uttryck när den är alldeles färsk, ohämmad, blind och bara några veckor gammal.

Egentligen är den ganska otrevlig...förälskelsen, men har på något sätt lyckats få ett obefogat gott rykte. Istället för att vara önskvärt ljuv och harmonisk tenderar den att vara smärtsam och tar sig gärna fysiska uttryck i form av illamående, svettningar och veckolånga förstoppningar. Det blir liksom lite svårt att veta hur man ska förhålla sig till personen man är helt betuttad i när magen vänder sig ut och in, och man dessutom är i konstant behov av en handduk och deo.

"Hej, jag är så här svettig bara för att jag är så förälskad i dig. Ska vi ligga?" är en kommentar som inte känns helt klockren men what you gonna do.

Inte för att det blir så här för vare sig Lina eller mig, såklart, men jag har hört att det kan vara så...typ. Av en kompis kompis.

Det var bara det!

3 kommentarer:

lina sa...

Undra om oförmågan att äta, vilket resulterar i självsvält, är orsaken till att man inte kan gå på toa ordentligt när man är förälskad. Kroppen känner att här är det dags att lägga på lager. hahahaha! grouse!

Emlan sa...

alright! varför svettas du, eller ja mena din-kompis-kompis alltid när du eller ja mena din-kompis-kompis är med mig?

charlotte sa...

lina: haha, ja antagligen. allt kvar i kroppen liksom. trevligt.

emlan: mm, du jag tar helst inte detta över bloggen. vi kanske kan prata om det när vi ses. jag behöver liksom berätta en sak. åt min kompis kompis.