tisdag 15 december 2009

gomorron?

min dygnsrytm är helt fucked up. Av någon anledning är min kropp och själ som piggast på morgonen och sent på kvällen/natten.

Den värsta trötthetsdippen kommer mellan kl 16-19. Då kan jag somna vart som helst, när som helst. Därför är det så väldigt icke/as/o/im-optimalt (pick a prefix!) att ha obligatoriska föreläsningar då, vilket jag välsignats med varje onsdag de senaste två månaderna. Yahoo!

Jag somnar varje gång.

Av någon anledning har jag dessutom fått för mig att om jag bara sitter längst fram kanske jag lyckas med att ha längre koncentrationstid än ett spädbarn. Det hade liksom känts lite bra.

Men nej. Varje gång somnar jag. Varje gång på första raden.

Jag har inte riktigt kommit fram till varför jag är så trött just denna tid på dygnet, men idag slog det mig: snittar man 5-6 timmar sömn per natt är det kanske inte så konstigt trots allt.

Ja, jag vet...det låter som en galen slutsats. Men tänker du efter riktigt ordentligt och länge så ska du se att du kommer fram till samma sak.

det kan ha varit så att jag somnade i soffan idag igen...jag vill vare sig dementera eller bekräfta detta påstående.

4 kommentarer:

(Sl)emme sa...

Jag har också fuckatt upp min! Det går bra att ringa mellan 2-3.

charlotte sa...

got it! hörs om några timmar då.

lina sa...

Finns det någon av dina vänner som inte har sett dig sova? Känns osannorlikt...

charlotte sa...

lina: jag försöker komma på någon men lyckas inte. det blir som en vänskapsinvit från min sida. jag sover = we're like BFF. Totally.