söndag 7 mars 2010

onödigt nyttjande av godaste grönsaken

det är tur att man har en granne som man tycker extra mycket om. Som jag har Camilla. Hon bor i gårdshuset och hon har ofta koll på mig. Ibland vinkar vi till varandra. Hon från sitt vardagsrum och jag från mitt kök.

Henne kan man alltid smita över till och hon till mig. I morse fick jag ett samtal med erbjudande om frukost. Ja tack! jublade jag och hoppade ner för trappan, ut på gården, upp för trappan och in i hennes lägenhet.

Jag pratar som vanligt, men Cam är söt.

Varmt te, god macka och yoghurt med banan+müsli bjöds det på. Det var först efter ett tag som jag upptäckte att några av bananbitarna var gröna. Några tuggor senare upptäckte jag även att de gröna bananbitarna inte var bananbitar.

Vad är det människor i min omgivning och deras märkliga förhållande till avokado?

Det var längesen jag skrev om min "Efterättshypotes", men några av er kanske kommer ihåg. Det är inte så att jag är helt ovetandes om min egna totala avsaknad av talang gällande matkombinationer, men avokado är vare sig en efterätt eller något som borde adderas i mixen yoghurt+havregryn+andra sädesslag och random frön+banan.

Avokadon förtjänar mer respekt än så. Faktiskt.

Inga kommentarer: