söndag 14 mars 2010

vaktmästarn

jag har, believe it or not, faktiskt fått en förfrågan över hur det gick för mig med mina storslagna planer som jag hade för gårdagen. Sitter du ner, andas djupt och har ett glas vatten inom en armlängds avstånd?

Igår fick jag nämligen gjort ALLA beting jag haft på min to do-lista det senaste 1,5 året.

Jag har:

- bytt lampor i hallen och i badrummet. Den sistnämnda har varit fullkomligt opålitlig och slocknat lite när den känt för det. Det blir lite halvjobbigt när man är i duschen med tvål i ögonen och POFF....totalt mörker.

- städat bort julpyntet.


- lagat persiennerna. Det visade sig att man behövde en nål, en kniv, en hårnål, en tändare, en pincett och en stor dos av tålamod innan det var klart. Nu kan man i alla fall se ut genom alla fönstren i min lya. Eller typ. Tydligen måste man tvätta fönstren oftare än aldrig för att de ska fylla någon funktion överhuvudtaget. Det får jag ta tag i när mina föräldrar kommer hit nästa gång...

beviset

Spontant känns det inte som om jag var speciellt strategisk i mina val av aktiviteter igår eftersom alla krävde mig själv balanserande högst upp på en stege. När jag var klar med mina alltiallo-sysslor var jag därför alldeles utmattad...


...men framförallt väldigt nöjd och egenkär.

Yeah...like, totally. Yeah...awesome.

1 kommentar:

Björn sa...

Most impressive! :)

Måste säga att det passar sig lite bättre med din nuvarande lampa än en julstjärna. Fast det är kanske bara jag.

(att tvätta fönster är vad man har föräldrar till)