fredag 12 mars 2010

let there be light

ni vet hur man kan skjuta upp grejer för att man inte riktigt orkar ta tag i dem. Oftast grundar sig detta i ren lathet, men ibland är det faktiskt så att man inte vet hur man med fördel löser problemet.

Så är det nästan aldrig för mig. 9 av 10 gånger beror det enbart på ett oengagemang från min sida, eller kanske snarare ett starkare engagemang för andra aktiviteter. I ett år nu (antagligen längre) har min högra persienn varit trasig (ja, det här är ytterligare ett sånt där inlägg om onödig information om min lägenhet). Igår gick i alla fall även den vänstra sönder och numera har mina fönster ett ljusinsläpp på cirka 10% av sin totala kapacitet.


På agendan imorgon: att vara kreativ i persiennrehabilitering.

(och döm mig inte för julprydnaderna trots mitt tidigare inlägg. Min förklaring har ni precis fått)


Det är måste-kisa-styrka på solen numera. Lycka!

1 kommentar:

Björn sa...

hur har det gått? får vi se bilder på ett "julfritt" och fungerande hem snart? ;)