tisdag 16 mars 2010

trasigt ben vs. helt ben 1 - 0

det finns så många fördelar med att bryta benet.

Yeah, you heard me!

Läs och lär.

1. i mitt trapphus har vi en fin gammal hiss med snygg träpanel och järngaller. Jag bor på plan ett och nu är första gången jag kan försvara mitt hissåkande.

2. tunnelbanan har väntat på mig ett otal gånger. Eller två, för att vara exakt...

3. alla pratar med mig på tunnelbanan och andra allmänna utrymmen. Och då inte enbart alkoholiserade människor eller äldre män.

4. nu är jag en i gänget av de här...

...vilket innebär att jag med gott samvete högaktningsfullt kan välja att ignorera äldre människor, kvinnor och barn.

5. vänner kommer och hälsar på mig med motiveringen att de ska hjälpa mig laga mat. Fine by me! säger jag och haltar lite extra när folk ser på.

Jag skulle kanske inte vilja påstå att fördelarna väger upp faktumet att man är invalid och det finns garanterat uppenbara brister i min argumentation men var nu inte så bittra. Jag bli snart hel igen.

Inga kommentarer: