måndag 15 mars 2010

alla hade en vän med en bil

telefonsamtal för tidigt för en söndag:

slemelie: - Hej! Sover du?

jag (kort överläggande: ljuga eller tala sanning? Klockan är 8.30 en söndag...vad tror hon? Färdig med överläggande): - Ja.

slemelie: - Okej. Jag och Cristian har bil idag och tänkte roadtrippa. Ska du med?

jag (kort överläggande igen: vad har jag på agendan idag? Tvättid...tough choice) : - Ja!


Första stoppet: Sigtuna.

Entusiasterna. Det var här vi upptäckte att vi haft lite för höga tankar om solen och den kommande våren. Ja, det är precis lika kallt ute som det ser ut att vara.

Nästa stopp: egentligen inget. Vi hade lärt oss att solen fejkade så vi höll oss inne i bilen och letade ny bostad i Djursholm och på Stora Essingen istället.

kis(s)paus (jag borde få ett pris för den där)


Här är Cristian. Har jag sagt att jag är en väldigt duktig fotograf?


Alla njöt kanske inte riktigt lika mycket som vi över att ha en bil.


Här har jag lite svårt att motivera för mig själv varför jag drog på mig sommarklänningen för att sedan ändå bara gömma den bakom stickade koftor och varma jackor. Men det var en fin tanke. Korkad men fin.

1 kommentar:

(Sl)emme sa...

Mycket bra panschodag! Friluft och fika avklarat innan lunch, det är bra jobbat!