måndag 22 mars 2010

seriedepression

jag har haft den här känslan förut i kroppen.

Det var för tre år sedan.

Jag hade feber och plöjde de 10 säsongerna av Vänner på 3 veckor. Mitt i allt blev jag tvungen att ta ett break eftersom jag blev alldeles nedstämd och kände en enorm irritation, nästintill hat, mot karaktärerna i serien. Vänner är ju liksom en komediserie, men jag blev mest bara upprörd.

Känslan är i alla fall densamma efter idag. Jag måste vila lite från Twin Peaks nu. Hjärnan är helt överbelastad efter 10 timmars galenskap men antagligen beror min irritation mer på att jag hostat lungorna ut och in de senaste dagarna.

Jag har dock lite svårt att tro att James alldeles för täta och raka frisyr, dinosaurieblick och för tydliga käkben inte har någonting med saken att göra.

bildkälla
Ni ser ju själva. Klart man blir lack.

5 kommentarer:

Fob sa...

Vad är en dinosaurieblick? Googlar man hittar man bara det här inlägget och detta

Fob sa...

http://virkverket.blogspot.com/2009/08/godisrattor.html

Så går det när man försöker vara tuff och låtsas kunna HTML-kod.

charlotte sa...

fob: "dinosaurieblick" är inget vedertaget begrepp. Inget begrepp alls skulle jag tro, utan bara något jag kom på när jag såg James blick.

jag vet inte vad det kommer ifrån men kanske något likt den här
http://elitechoice.org/wp-content/uploads/2007/12/tyrannosaurus.jpg som ligger och gror i bakhuvudet. smala, lutande ögon som sitter långt in..typ.

Christoffer sa...

Haha, James är ett enda stort frågetecken. Så trött skådis, intetsägande. Hatar sidohistorien med honom! Hur många avsnitt har du kvar? Det sista avsnittet är bra. Då är Lynch tillbaka som regissör igen.

charlotte sa...

jag hatar honom. vadå, är lynch borta? jag hoppar över introt hela tiden av förklarliga skäl (ett mer sövande och utdraget intro får man leta efter). Jag ska börja på avsnitt 14...