söndag 21 mars 2010

diane, if you ever get up this way that cherry pie is worth a stop

kanske att du sitter hemma och funderar över vad jag gjorde lördagen den 20 mars 2010 när solen sken som starkast och fåglarna kvittrade som ivrigast. Du kan sluta fundera nu, för här kommer svaret:

Jag fastnade...


...i tv-serien Twin Peaks.


bildkälla

Jag har spenderat nästan 7,5 timme åt den serien bara idag, vilket också är den enda tid jag någonsin ägnat den. På allvar frågar jag mig om detta är ett socialt accepterat beteende och kommer såklart fram till ett svar som är till min fördel. Imorgon tar jag mig därför an säsong två men istället för dagens åtta avsnitt så har jag 22 avsnitt att se fram emot. It's gonna be a looong night.

Det kan komma att bli lite tajt rent tidsmässigt måste jag erkänna men laddar jag bara upp med tillräcklig mängd donuts, kaffe och glasögon så orkar jag nog lite längre.

bildkälla

6 kommentarer:

rikkard häggbom sa...

bra där, men skit i säsong 2. du bli bara besviken.

charlotte sa...

hehe, tack för tipset R. men jag måste ju se allt så jag vet hur den slutar. dessutom kan jag inte slita mig från Cooper...det är nog mest det eg.

Fob sa...

Damn it! Den påminnelsen behövde jag inte. Dvd-boxen har stått på hyllan i fyra år och hånat mig. Jag har bara sett första avsnittet men fastnade inte. Sen har man hört att den inte åldrats med värdighet och som rikkard säger så är säsong två tydligen usel.

Men man borde ju faktiskt ha sett Twin Peaks, om inte annat för allmänbildningens skull. Det får stå kvar på att göra listan.

charlotte sa...

fob: haha...hittills har jag bara sett halva andra säsongen och nu är jag deprimerad. vet inte om det säger mer om mitt serie-tittar-vett än säsongen i sig. jag återkommer!

rikkard häggbom sa...

i warned you...

charlotte sa...

you sure did. Nu vet jag iaf vem mördaren är så nu kan jag sluta kolla.