onsdag 3 mars 2010

problemlösare

jag råkade ut för ett litet problem här på morgonen (kl 12.30) som lite grundar sig i komplikationerna kring att förflytta sig men allra mest i lathet.

Dagens tidning damp ner. Bort med tråkiga sidor om näringsliv, utrikes, inrikes och egentligen allt som inte är Kulturdelen.

Bingo!

Till korsord ska man ha musik. Datorhögtalare i all ära, men till och med "stereon" (jag vet knappt om det är värt att kallas det) från -94 är bättre. Här kommer problemet.

(därav det höjda ögonbrynet, handen på hakan och skeva minen)

Jag befinner mig i soffan, "stereon" ca 2 m bort och det finns ingen fjärrkontroll inom räckhåll.

Aha! Här kommer min snilleblixt. Jag visste väl att de där idiotkryckorna skulle komma till användning någon gång mer än till tråkiga saker som att...gå. Typ.

Ner med piggarna, sträck på dig och sen TADA!


Något förvånad men ändå lycklig. Nu ska jag komma på synonymer till blodsugare, lever osunt och tarmben. Var god stör ej!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Good for you!

Bosse sa...

här skulle jag gärna vilja se alla raderade bilder på dig när du gör random miner och försöker gestalta olika känslor i din ensamhet. haha sötnos!

charlotte sa...

Hahahaha, Bosse!!! Ja det finns hur många som helst av dem på min dator. Gestaltning är svårt. Till slut orkar man inte vela och tar första bästa.

Vi hörs väl snart. För ett möte?

Björn sa...

stoooora ögon!

charlotte sa...

japp. de är mina. alla kan få såna, man behöver bara spärra upp ögonen tillräckligt mycket.