tisdag 23 mars 2010

dagen då charlotte blev ägd

även om jag ofta är en cyniker och kan vara misstänksam ända in i benmärgen kan jag vara så sjukt naiv och lättlurad ibland. Idag blev jag totalt ägd av min käre vän Christoffer. Allt började med en bild på Facebook tagen av Christoffer och en försynt fråga från en tjej med noll koll. Jag skäms över mig själv, men får helt enkelt bjuda på den här.

Beware of ett fetlångt inlägg.


Bildtext: Cologna och Teichman!

Charlotte: Sprang de bara eller vart är snön?!

Christoffer: Det anordnades en bonustävling där de som inte kvalificerade sig till slutspelet fick tävla i att handla 14 basvaror på Coop och sen stavgå alternativt bära på ett par skidor på tid.

Charlotte: aha! Det är därför de irrar omkring med matkassar. Vem vann? (red. anm: hur kan jag bara köpa detta rakt av? Jag blir ofantligt irriterad på mig själv)

Christoffer: Huvudtävlingen vanns av nån dopad ryss och bära matkassetävlingen briljerade svensken Theodor Pettersson hem i överlägsen stil.

20 minuter senare. Efter lite eftertanke från min sida, dock inte tillräcklig visar det sig.

Charlotte: Vilken förnedrande tävling egentligen. Imponerande att de ställer upp. De blir lite av ett hovnarr eftersom det var vid slottet de höll till va?

Christoffer: De skulle varit hovnarrar om tävlingen existerat. Självklart är allt bara bluff och båg regisserat av min hjärna :)

Charlotte: hahaha. Fantastiskt roligt. Berätta nu hur det egentligen gick till.

Christoffer: Efter loppet så fick de matkassen med sponsorgrejer i och fick gå runt hovläktaren och bak igen, vi stod bakom mål och de gick förbi där vi stod.

Charlotte: hahaha. Otroligt roligt. Jag fattar inte hur jag köpte det så där rakt av. Jag trodde väl kanske aldrig att du VAR EN SÅN SOM LJÖÖÖÖG!!! Hmpfh! (red. anm: attack är bästa försvar)

Christoffer: Jag blev osäker på om du bara spelade ovetande, men gott att kunna lura även den främste av hjärnor! ;)

Charlotte: hehe, nädå. Jag är lika korkad, naiv och lättlurad som jag framstår. Well played mister. Nu måste jag dock förhålla mig till dig på ett annat sätt. Du är inte längre en man att lita på!

Christoffer: Jag ska göra mitt bästa för att inte lura iväg dig på tankeeskapader likt dessa i fortsättningen (red. anm: det är bara Christoffer som skulle uttrycka sig så där gubbigt)

Slut på diskussion men inte på mitt intellektuella förfall. Parallellt med diskussionen kring ovan bild pågår även en annan diskussion kring bilden nedan. Det är som om jag inte får nog av förnedring.

Bildtext: Jönsson!


Charlotte: Men Jönsson ser ju ut att springa!! Fusk?

Christoffer: Han blev sedermera diskad av den polska domaren i bildens högerkant!

Charlotte: Haha. Inte mer än rätt. Vad gjorde de av alla inhandlade varor? (red. anm. GAD! Jag vill bara be mig själv gå om grundskolan och tänka många, långa minuter innan jag uttalar mig)

Christoffer: Det blev mejerivaror-fest med hans majestät konungen som självklar mittpunkt efter att tävlingarna var avgjorda. De skidåkare som hade hoppats på att få äta med Madeleine blev besvikna. Hon är laktosintolerant!

Charlotte: Hahaha, men kungen drack mjölk som en annan nyfödd eller?

Christoffer: Kungen älskar mjölk. Han sågs också dräpa i sig Bregott på ett mycket obehagligt sätt (han smälte det i den konungsliga guldmicron för att sedan dricka det) med diarrémage som följd.

Charlotte: What? Det där kan inte vara sant, samtidigt som det låter för sjukt för att du skulle hitta på det...(red. anm: den här kommentaren avslöjar kanske mer än någon annan min godtrogenhet kring Chrilles uttalanden)

Christoffer: Kungen är faktiskt känd för att ha extravaganta mejeri-vanor. 1999 åkte han och Silvia på statsbesök till Indien. I Indien dricker man som bekant inte mjölk och kungen blev mycket besviken. Då lät han specialchartra ett flygplan från Sverige med 10(!) liter lättmjölk av märket Arla som skulle räcka för den vecka han befann sig där.

Charlotte: och dit går våra skattepengar. Blev det inte ramaskri efter detta? (red. anm: IDIOT!)

Christoffer: Jo, men svenska folket glömmer fort! Om det inte rör sig om en Toblerone dvs. ;)

Charlotte: men Toblerone! Don't even go there. Det är något heeelt annat.

Christoffer: Jag menar det. Ryser av det vedervärdiga i hennes brott mot det svenska folket!

Charlotte: Hade det varit år 1520 så hade hennes huvud rullat på sthlms gator. Var så säker.

Christoffer: Yes! Kungen hade själv utfört halshuggningen.

Charlotte: Här har jag ju iaf kommit till insikt gällande mejerivarorna. Men den där Indiengrejen, är den sann? (red. anm: nu har jag alltså fått reda på att den andra konversationen grundade sig i svarta, mörka, elaka lögner)

Christoffer: Måste göra dig besviken, den saknar helt verklighetsbakgrund :/

Charlotte: Trist. Det hade varit så fantastiskt roligt. Har du rökt på eller vart kommer alla de här sjuka idéerna ifrån?

Christoffer: Min hjärna triggar sig själv till imaginär stordåd lite då och då. Var längesen sist.

Charlotte: Glad I could help ;)

Christoffer: Det var roligt så länge det varade! ;)

Slutsats: Jag har haft lite för högt förtroende för Chrille och följaktligen måste jag vara mer på min vakt gentemot honom i fortsättningen. Tyvärr kan jag nog inte skylla allt detta på honom. Jag kan nog egentligen inte skylla något av detta på honom. Det går liksom inte att försvara. Tyvärr.

foto: Daniel Karlsson

4 kommentarer:

Christoffer Hiding sa...

Kan nästan räknas som en kollaborativ gästblogg va? ;)

/Hyedemin Chris

charlotte sa...

hehe. om du insisterar så;)

Björn sa...

clueless. i like!

Lovisa sa...

haha, nee Challan du har inte alls blivit sämre på att skriva! detta var minst sagt roande att läsa!;)