tisdag 19 januari 2010

jane eyre

ikväll har jag fyllt på min finkulturella kvot och varit på finteater på finDramaten. Jorå, ibland måste man lyxa till det bland alla lökpajer och fiskbullemåltider. I salongen befann sig även min vän Linda, Stockholms alla tanter, tre gubbar och en tuff Julia Dufvenius följt av en fantastiskt manlig Michael Nyqvist.

en mycket icke-talande bild

Föreställningen var bra. Riktigt bra. Extra roligt var det när en av skådespelarna ramlade pladask på scenen när föreställningen slutat. Då skrattade vi gott, Linda och jag.

Kvällens reflektion gjordes dock på toaletten (vilket tydligen är ett ämne som fångar min uppmärksamhet oroväckande ofta numera) men...

...man vet att man är på en finteater när besökaren inte enbart erbjuds det mest grundläggande i bekvämlighetsinrättningsväg, utan även får ta för sig av tops, tandpetare och bomullsrondeller. Ohämmat. Utan tillsyn.


Jag har ju redan förklarat hur vi studenter fungerar.

Just precis.

Det är tomt i de där skålarna nu.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Pilliröv? bomullsrondeller? Va du kan!

charlotte sa...

emelie: Kan vad? Ord?