lördag 23 januari 2010

melissa horn

av någon anledning, som jag inte vet själv, har det gått mig helt förbi att man kan gå på gratisspelningar i Radiohuset här i Stockholm varje fredag. Då sänder Musikplats Stockholm i P4 live och igår kl 12.30-13.00 stod Melissa Horn för underhållningen.

Eh, ja tack!

För er som inte hört Melissa tidigare så kommer här en av mina favoritlåtar med henne som hon även spelade igår:


Till er som vet vem hon är: Ja, hon är lika förbaskat snygg och grym på det hon gör live som man tror att hon ska vara.

Inte för att Slemelie och jag är bittra över att vi inte lyckats göra karriär, är schnygga som gudinnor eller har talang för något överhuvudtaget, men vi gick i alla fall och tröstfikade efteråt. In case of att vi skulle känna oss nedslagna så gjorde vi hellre det i sällskap av en morotskaka än ingenting alls. Det är lite så vi jobbar.

Schnyggschlem

5 kommentarer:

(S)lem sa...

Word!

(Sl)emme sa...

Eh, va konstig den blev signaturen.

Björn sa...

är det filmat med din kamera(mobil)?

hursomhelst en väldigt bra låt! gilla!

charlotte sa...

japp, dålig kvalité, men bättre än inget. jag gillar hur du tar igen månader av frånvaro på bloggen :)

Björn sa...

äsch, smickrare där! :)

bilden var väl inte den bästa men är väldigt imponerad av ljudet!

hoppas du lägger upp om det är någon mer intressant artist som spelar där i uppe hufvudstadten! det är ju så himla mycket bättre utbud där än i gbg... sägs det.