söndag 17 januari 2010

sucker

min läkare frågade mig häromdagen vad jag fått i julklapp.

jag: - en dammsugare.

läkare: - åh, vad bra!

jag: - japp, jag hade önskat mig en så jag blev glad.

läkare: - ja det förstår ja....vad är det för märke på den?

??

Såklart har jag ingen som helst aning om svaret på den frågan men det är säkert något fancy-in-a-vacuum-cleaner-way-märke. I bet! Dessutom är frågan i sig helt obefogad, enligt mig. Vad spelar det för roll? Eller försöker hon battla dammsugarmärken med mig helt plötsligt? Då förlorar jag. Inte så att man trillar av stolen och bryter näsan av förvåning för det kanske.

Men ändå...

...vem battlar dammsugarmärken liksom?

6 kommentarer:

Jompen sa...

hahahahaha! vad gör man inte för att hålla en konversation levande ;)

Kicki sa...

Tycker det låter som du har en ganska rolig läkare! Min har aldrig frågat vad jag fått i julklapp. Man kanske borde byta?!

Mohammed sa...

Varför inte bara fråga om vädret?

charlotte sa...

Mohammed: haha, ja...men hon lät på något märkligt sätt, genuint intresserad. to bad att jag har noll koll på sånt där.

tant elin sa...

tro mig, som mamma med hus vet man märket på sin sugare

charlotte sa...

tant elin: hahaha...du skulle varit med. du hade varit mitt wild card som jag langat fram precis när hon trodde att hon skulle vinna. BAM!