lördag 23 januari 2010

får får tacka bagge

min vän Cristian är gute och vi hade en lång diskussion idag gällande vad som är att betraktas som en ö och vilka som utifrån detta får kalla sig för öbor. Det visade sig att det skulle bli svårare att komma överens med Gotlandspatrioten Cristian på den punkten, än vad jag först förutspått. Det kan ha berott på att hela diskussionen inleddes med följande konversation:

jag: - Skulle du vilja påstå att det finns någon rivalitet mellan gotlänningar och ölänningar?

cristian (bestämt och övertygande): - Nej nej! Verkligen inte.

jag: - Okej.

cristian (sakligt): - Men det har nog mycket och göra med att Öland faktiskt är ovärdig att ens kallas för en ö.

Han var helt seriös. Men då vet vi det! Det finns alltså ingen, jag förtydligar, INGEN rivalitet mellan öarna....eller förlåt, mellan ön Gotland och fastlandet Öland.

If you say so!

Joanna och Marie på Gotland i somras. Det ser ut som att Joanna visar Marie något. Det gör hon inte. Kortet är istället helt uppstyrt och det här är deras fejkade in-the-middle-of-a-rörelse-pose. Väldigt kreativt poserat.

Inga kommentarer: