torsdag 7 januari 2010

allt i enlighet med Karl Wehles visdomsord

jag får grymma besöket ikväll. Sundell heading for Stockholm. Kitty och jag ska fixa någonting att äta (A), och någonting att dricka (B) och någonting att älska och att hålla kär (C) är allt hon begär.

På A säger jag: pass.
På B säger jag: 3 liter rött kirrat.
På C säger jag: mitt och Kittys eminenta och högst älskvärda sällskap.

För att hjälpa mig på punkt A ville min lilla mamma ge mig tips inför kvällen, men när mitt enda svar var "mmm" och andra disträa mumlande uttryck avslutade hon samtalet med att säga: men korv och bröd går ju också bra, Charlotte.

PRECIS min tanke. Ja menar, vart är vi på väg när man inte längre kan nöja sig med ett glas rött, trevligt sällskap och en kokekorv med ketchup och senap? Skandal.

...och våga inte säga emot mig.


Lyckas man framkalla denna minen så är knappast sällskapet något man behöver oroa sig för.

Inga kommentarer: