tisdag 12 januari 2010

avslöjad

slemmet och jag har plågats och våndats med varsina hemtentor idag. Hon om psyket och jag om något odefinierbart. Hon blev klar före mig. Kul.

slemelie
: Snart ska jag vandra hemåt.

jag (butter): Go shoot yourself (ibland är det svårt att glädjas med andra).

slemelie: Men du ska väl ta din tupplur snart?

jag: Nä.

slemelie: Nä nä…

jag: Jo.

slemelie (frågandes): Jo? Du bara automatljuger? (nu med en touch av syrlighet i rösten) typ som ”ehh jag pluggar”…med andra ord: du facebookar….?

Ehh nej. How dare hon liksom?!


Eller, jo.

Det ser ut som om Slemelie sjunger ur en psalmbok här, men hon skryter högt ur sin almanacka. Hon hade två punkter på sin to do-listan idag. Båda avprickade. Som sagt: kul.

1 kommentar:

(Sl)emme sa...

Muahahahaha! Jag är dig på spåren..