måndag 18 januari 2010

men smaken är som baken...


på toaletterna på mitt jobb finns det doftsprayer som luktar en blandning av toarengöring och kemikalier. Jag känner mig extremt kluven kring användandet av dessa. Poängen är ju att de ska användas för att det ska lukta gott på toaletten. Ofta (alltid) är orsaken att man vill gömma någon annan lukt/stank/odör/doft, som inte är till belåtenhet. En lukt som mer ofta än sällan resulterar i pinsamheter och hettande kinder om det uppdagas vem som förorsakat den. Idag när jag gick på toaletten möttes jag av en nysprayad Glades Citrus/Blossom-toalett och...

...det blir liksom så uppenbart vad som precis skett, så istället för att det luktar rent bajs luktar det bajs med inslag av citrus.

Jag är inte helt säker på vad som är värst.

2 kommentarer:

Jompen sa...

hahahah!
nä, luktar det ändå bajs så finns det ju kanske ingen direkt anledning till att spraya, kan jag tycka.

charlotte sa...

jompen: jag håller med. till fullo!