onsdag 27 januari 2010

privatkliniken

jag gillar att leka hobbypsykolog och idag har jag en liten KBT-mottagning här hemma (KBT = Kognitiv beteendeterapi).

Patient: jag.

Diagnos: blodfobi.

Läkarens ordination: 1 avsnitt Dexter 2 gånger dagligen i 10 dagar.

Då filmen ska ses i samband med måltid äter jag i nuläget mycket blodgrape för att fortsätta och utveckla temat. Största utmaningen i nuläget är att se HELA Dexterintrot, som är äckligare än serien i sig, utan att titta bort/blunda.

Vi är inte riktigt där än, jag och mina jag, men snart så.

nycuttad blodgrape.

6 kommentarer:

Emelie sa...

Introt är vidrigt! Och jag bryr mig inte om blod.

charlotte sa...

emelie: ja, verkligen. vidrigt, äckligt och vidrigt igen.

Anonym sa...

http://open.spotify.com/track/0430F6pa9ricA4wUXWOsNn

aldrig ensam :)

charlotte sa...

anonym: tack för tips, det är en fantastiskt fin låt! Men jag hade faktiskt koll på detta även jag ;)

http://aldrig-ensam.blogspot.com/2009/10/theme-song.html

Challi! sa...

Efter detta ordinerar Dr. Sundell Två Säsonger av True Blood. Sen kommer du att bli frisk!

charlotte sa...

challi! : KBT goes hardcore. Det vågar jag aldrig. Bara titeln gör mig darrig.