tisdag 5 januari 2010

it's all about the look

nedan följer en liten berättelse om vänskap. Den handlar om en vän till mig (och nej, jag gömmer mig inte bakom henne. Jag är helt oskyldig. På eders ord som Nellie skulle sagt).

Min vän är ute en kväll. Glad, social och schnygg som vanligt. Hon träffar en kille som hon kommer bra överens med och bestämmer att de ska bli kompisar. Kanske nya BFF om allt vill sig väl! Kompisar på ett oskyldigt sätt, inget annat. Han får hennes nummer och några dagar senare hör han av sig.

De ska träffas.

Fast inte själva. För det är ingen dejt, de är som sagt bara kompisar. Nej, alla ska med. Vänner, bekanta, släktingar, fiender. Alla som vill är välkomna. Min vän letar upp hennes nya vän på Facebook (love fejjan). Vad är det hon ser? Nej det här går inte. Är det sant? AVBRYT! ropar hon. Svordomar kommer ur hennes söta lilla mun och tårarna rullar ner för kinderna. Hon skickar ett sms till killen och avslutar deras vänskap med en dålig lögn.

Varför?

Han hade en feting-tribal tatuerad på armen. Jag är ledsen killar (och tjejer), men sådant funkar inte. Tribal går fetbort. Så ingen ny BFF för min vän. Hon får hitta en ny en annan kväll.

Inga kommentarer: