torsdag 21 januari 2010

när godis ger dig ledsna ögat

det står megastora korgar fyllda med godis lite här och var på kontoret. De kom dit i julas och jag har, för att bevisa någon obefintlig karaktär för mig själv, konsekvent hållit mig borta från dem. Inte en enda godis har jag tagit. Inte ens i smyg, inte ens på låtsas. Ikväll hade vi middag med jobbet och där stod den. Korgen.

De ropade på mig. Karamellerna. De var inte nöjda med vår relation och upplevde att jag tagit avstånd från dem och till och med förskjutit dem. Vilka anklagelser!

Så kan vi givetvis inte ha det.

Tio minuter senare såg det ut så här på min plats.

Så mycket för den karaktären.


Jag fick fina blommor också av min förra chef. Liljor. Det är otroligt vackra men jag har ingen vas och blommor behöver vatten. Har jag hört, från dem som vet. Nu kommer de såklart att dö ganska omgående ändå eftersom de är under mina så väldigt icke-gröna vingars beskydd. Det känns så onödigt bara att skynda på processen. De är ju så vackra. Liljorna.

Eller, de var så vackra.

2 kommentarer:

Jompen sa...

Men du har hållit dig länge ändå med tanke på hur nära du haft korgen ;)

Angående blommorna där.
får det dig att känna att du har gröna fingrar om jag säger att jag inte äger en enda blomma och har inte gjort på kanske ett år?

charlotte sa...

Jompen: Tack för ditt fina stöd!

men gällande växterna så har du iaf vett att inte skaffa några ;)

http://aldrig-ensam.blogspot.com/2009/12/vaxtlighet-och-ond-brad-dod.html