tisdag 2 juni 2009

sömnproblem

I fredags var jag och hälsade på mina gamla kompisar Emma och Ida som numera bor ihop i Göteborg. Då klockan blev en del kom Ida på den briljanta idén att jag ju kunde sova över där. Det lät ju helkul tyckte jag men blev med ens lite orolig. Ida och Emma sover i en våningssäng och nu skulle jag få ta Emmas säng och hon skulle sova på en madrass på golvet. Det låter kanske lite märkligt att jag tyckte att det hela verkade obehagligt, men Ida och våningssängar klingar inte gott i mina öron. Följande lilla historia förklarar varför:

Ida och hennes vän Agnes var iväg på en weekend tillsammans på något random ställe. Agnes hade under hela resan en förskräcklig hosta som pågick dygnet runt. På resan sov de i en våningssäng och Ida hade sängen överst. Hon har liksom aldrig haft svårt för att somna den där Ida och inte heller denna natten. Men Agnes hostningar riktigt envisades med att vara med i hennes drömmar varpå följande inträffar: Ida vaknar av att hon är i luften på väg ner mot ett kallt och inte alltför inbjudande golv. DUNS. Hon har drömt att hon hamnat på Agnes under natten som i sin tur börjar hosta en massa då hon nästan kvävs. Ida slänger sig därför ut från sängen för att inte ta livet av sin vän och PANG så vaknar hon 2 m närmre havet än hon somnade.

Det är en jättefin berättelse om vänskap, men inget jag vill utsätta stackars Ida för såklart. Tack och lov att hennes säng är nederst så jag slapp vara orolig.

Bill och Bull. Går även under smeknamnen Ida och Emma ibland.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Haha väldigt roligt om Ida och våningssäng. Tänk när jag och Anton sov i våningssäng under våran barndom, Jag underst och Anton överst. Linnea vaknar mitt i natten av att mamma böjer sig över mig och torkar med en trasa på väggen innanför mig. Anton hade nämligen magsjuka och hade fått upp kvällsmaten på väggen, som runnit ner till mig... Mumma!

Ida sa...

Men usch! Då var min historia bättre tack och lov. Kul att få göra premiär här inne - det gäller att passa på att njuta av sina sekunder i rampljuset.

charlotte sa...

Linnea: haha, jag var rädd att du skulle skriva att han kissat på sig och att det droppat på dig. Men spya är helt klart värre. Uack!

Ida: det är inte första gången du nämns och langar du upp fler klassiker så lovar jag att det inte blir den sista.