måndag 1 juni 2009

mammaledig

Min retreat i Loo börjar gå mot sitt slut och imorgon är jag tillbaka i Stockholm igen. Idag har varit helt sjukt fint väder och trots att mors dag var igår, så har ändå denna dagen gått i mammornas tecken. Kl 9 imorse var jag hos en av mina favoriter i byn, Elin, redo för långpromenad. Uppslutningen var bra och truppen bestod av mig + 3 mammor med var sin barnvagn med tillhörande bebis.

Morsorna - Frida, Elin och Sandra

Samtalsämnena som berördes under den hurtiga utflykten blev självklart följande: amning, bebisbajs, barnvagnsmodeller, mjölkstockning och "vems näsa har han fått?". Jag lärde mig ändå en hel del men har ju själv ingen som helst expertis att bidra med. För att inte känna mig alltför utanför fick jag därför dra en av vagnarna...jag börjar nu i efterhand förstå att det kanske var lite av en nitlott.

Jag vet inte...bebisbilder är väl kanske egentligen bara roliga för mammorna själva, men eftersom de läser bloggen så får följande vara tillägnade dem:

Ebbe Karl Nisse Molin - the one and only



Wille den lille - ett rim som inte alls stämmer överrens med verkligheten


Inga kommentarer: