tisdag 16 juni 2009

i do, i do, i do

Min barndomsvän Christine har i helgen gift sig med sin Erik. Brudens mor berättade att när Christine varit liten hade hon kollat på ett tv-program där folk gifte sig (förslagsvis "Kär och galen") och frågat: Är de kära eller gifta?

Idag är Christine både och.

(klicka på bilderna för större bilder)





Maten var fantastiskt god. Framför allt var det de godaste potatisarna jag ätit, någonsin. Jag förstår att det låter märkligt men jag har nog aldrig ätit så perfekt kokta "potäter". Efter att ha ätit oss lite för mätta så gick vi ut och tog lite hopp och snurrbilder för att kunna trycka i oss ännu mer mat (potatis). Här är resultatet:

Utmärkande för bilden ovan är dels det uppenbara: mitt hår ser ut som en blond kalkon och klänningen ger mig en enormt ofördelaktig figur. Men lägg även märke till hur strategiskt Emelie (t.v.) kniper ihop benen så inte klänningen ska flyga upp. Så jobbar ett proffs.

fri som en fågel...

Barbent är fint men för kallt, så jag tog ett par leggings som jag vek upp i hopp om att det inte skulle synas...avslöjad.

hejdå!

2 kommentarer:

Emlan sa...

det var en trevlig kväll! tycker speciellt om din kommentar om kortet på oss när vi hoppar. knip-ihop & kalkonen, det är du o ja!

puss

charlotte sa...

alltid jag och du bosse. i vått och torrt. puss