torsdag 11 juni 2009

släktfejd

Så här vid första anblicken är inte denna porslinsprydnad speciellt uppseendeväckande, bortsett från att den är lite ovanlig i sitt "arrangemang" då isbjörnen sänder ut seriösa "nu-dödar-jag-och-äter-upp-dig-du-söta-och-utrotningshotade-säl"-vibbar. Men allt ligger ju i betraktarens öga så denna kan säkert ses som barn-och djurälskarvänlig.

Kollar man på porslinsmackapären från en annan vinkel så upptäcker man en helt annan intrig.



Ser ni knytnäven som hänger i luften? Varför skulle en isbjörn bry sig om att slå en säl om han/hon ändå ska äta upp den? Då tar den väl bara ett redigt bett runt halsen, eller? Jag tycker istället det ser ut som att isbjörnen är ute efter att varna Knubbis:

Du! Du ska ge f*n i min syrra! Fattaru?!! Det är helt j*vla sjukt och onaturligt. Nästa gång sätter jag tänderna i dig! j*vla knubbsäl-motherf*cker%/"€&!/"#.

oj, jag har verkligen ingen aning om hur man svär bäst med konstiga tecken. kanske behöver man inte svära alls.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Haha!
Ett väldigt roligt inlägg Charlotte

emme sa...

Var är detta?

charlotte sa...

I ett skyltfönster på Island.

Ida sa...

Du är rolig, men det visste vi ju innan :) Kram!

charlotte sa...

Ida och marie: TACK för snälla kommentarer!