onsdag 24 juni 2009

fyllesnack


Jag var på en sjukt rolig bio igår, ”Baksmällan”. Lite otippat att den skulle vara i min smak, men alla garvade vi oss ohämmat genom hela filmen så jag måste givetvis rekommendera den. På amerikanska heter den ”The Hangover”. Är det bara jag som tycker att den svenska titeln låter lite o-cool? Nog för att baksmällor i sig är väldigt ocoola men tänk er hur trailern till ”the Hangover” presenteras med den klassiskt mörka, sönderrökta mansrösten:
"four friends(utandning/stön)….(dumdumdumdum)....one night in Vegas(utandning/stön)....(dumdumdumdum)….what the fuck happened?(glad musik)…the Hangover...osv."

Den svenska titeln ger mer vibbar av att vara en fars från Lund som presenteras med späd, käck stämma typ a la Johan Glans-helylle-skånska-pratandes-lite-för-fort-och-lite-för-glatt:
"fyra vänner…(plinplong)…på husvagnssemester….(plingplongtjong)…vilsna i Smålands skogar…osv"
Äsch vad vet jag, den var rolig i alla fall så se den!

4 kommentarer:

Emme sa...

Hihihhi!

Kicki sa...

Okej nu ska jag kommentera så ni tror mig när jag säger att jag är inne och läser varje dag! Kan bara instämma att filmen var väldigt skoj! Den asiatiska bögen var bäst (vågar mig inte på att gissa hans nationalitet så jag safear och säger asiat...).

Emme sa...

Bra jobbat Kicki! Bli frisk nu!

charlotte sa...

Kicki: okej, jag tror på dig. Ja det är väldigt oklart vilken nationalitet han har. Det är lite som när man ser oss: typiska européer.