söndag 28 juni 2009

modeblogg

Dagen har gått i modet och solens tecken. Jag och Frej började dagen med lite shoppande. När vi kom ut ur butiken så hade vi till vår stora förvåning köpt likadana t-shirts och klockor. Hm, jag vet inte riktigt vad som hände men jag tror vi kan ha kanske eventuellt lite granna ha inspirerats av varandra...jaja, här står i alla fall Frej modell på nytorget med våra två fynd.
Vi kände nog båda att det blev lite väl mycket BFF, 10-åriga tvillingar alternativt gammalt ihopväxt par så jag köpte en röd klocka och frej en lila. Sedan hände något märkligt. En man (givetvis i 35/40-årsåldern) kom fram till mig och ville ta kort på mig och min fina klänning. Han sa sig driva en modeblogg och var nu i Sverige och fotade street fashion. Instinktivt ringde muppvarningsklockorna, samtidigt som jag givetvis blev superglad. Frej och jag gav varandra många frågande blickar när Eddie förde in oss i en gränd för själva "plåtningen". Men lugn bara lugn...han gav mig ett visitkort efteråt och då mååååste det ju vara seriöst. Dessutom är klänningen fin så han hade ju helt rätt.


Vi får se om jag hamnar där, vore ju riktigt coolt. Det finns ju dock så många andra fina klänningar som vandras runt med i Sthlm så antagligen inte. Därför kommer här en bild på dagens outfit så ni vet vad som fick honom att gå i taket (usch, jag lovar att inte lägga ut fler "dagens outfit" igen)

Dagen avslutades med Sofie och picknick i Rålis och på vägen hem såg vi en luftballong som var nära på att landa i vattnet. Det hade kunnat gå riktigt illa, men "föraren" (vad sjutton kallas de?) lyckades manövrera om så ballongen steg till en betryggande höjd igen...tyvärr. Annars hade vi fått oss ett gott skratt och de förlänger ju livet har man ju hört.



3 kommentarer:

FL sa...

Alltså, händer sånt på riktigt!? :o)

charlotte sa...

FL: händer vad på riktigt?

Anonym sa...

http://www.stylesightings.com/wp-content/uploads/2009/07/img_1342as.jpg