måndag 8 juni 2009

danmarks nationaldag

Jag har varit på en fotoutställning...igen. Det är som om jag inte kan få nog, eller bara har för mycket fritid nu i sommarlovstider. Projektet Fotoboken om Sverige ställer ut på Marie Laveau här i Stockholm. Kul! tänker kanske du som bor här? Japp, gå dit. Trist för dig som inte bor här? Inte då! I härlig anti-IPRED-anda kan man se boken digitalt om du klickar här eller här. Kort och gott kan man säga att projektet har gått ut på att unga fotografer fått skicka in bilder som skildrar hur det är att leva i Sverige. Sjukt bra utställning. Vi var alla mycket nöjda, glada samt berörda efteråt.

marie har precis kastat sig på mig och jag tanttjöt av förvåning. frej smyger i bakgrunden aningens missnöjd.

Efteråt drog vi till en krog för att kolla på fotbollsmatchen (ni vet vilken jag menar). Vi fick ett helt eget rum att sitta i, värsta VIP-känslan. När matchen var slut var vi dock tvungna att flytta tillbaka in i "huvudlokalen". Då visar det sig att Jacobs krog (som stället heter) är dansk/franskt och 50 danskar var på väg dit för att fira segern. Av alla ställen i stan så valde vi alltså detta...hur många danska krogar kan det liksom finnas? suck.


VIP-lounge


...ggr 50

Svenska nationaldagen slutade alltså ironiskt nog med danska nationalsången för min del.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, men vännen då, hur kunde ni hamna på Jacobs? Förutom att det är en dansk/fransk krog så är det faktiskt ett av mina gamla jobb! Ni fick sitta i cafét till restaurangen, och man måste gå i en jättelång snirkelgång för att komma dit från restaurangen. =D Med tanke på hur många restaurangjobb jag haft i Stockholm så borde du iof hamna på en av dem tillslut! =D
Puss å kram!! /Sara

Emme sa...

Det var en praktkväll! Snodde du min mobil, jag tycker jag känner igen bilderna?

charlotte sa...

haha, antagligen...men vi fick inte gå inomhus utan blev hänvisade till yttervägen. vad b. jag får försöka ta mig till de restauranger du faktiskt jobbar på i sommar nu då. kram!

charlotte sa...

emme: nej, inte din mobil bara bilderna.

Anonym sa...

d va trevlig kvällsläsning, fällde många goa skratt!
Tillagd som ny favorit: Challans blogg :)
kram jojje

charlotte sa...

stjalán tackar vänligast för denna kommentar. gött att snacka med dig ikväll, det får vi göra oftare. Puss