lördag 20 juni 2009

hur vet man att det är midsommar?

1. Det regnar (enda högtiden som faktiskt kräver fint väder regnar det 9 av 10 ggr)
2. Alla stockholmare flyr staden antingen för en långweekend i Dalarna eller skärgården (helst Sandhamn). "I am legend"-känslan infinner sig omgående.
3. Det finns parkeringsplatser utanför min port. Det finns a l d r i g parkeringsplatser utanför min port.

Jag har firat på ett okonventionellt sätt, så till den grad att jag nog inte anser mig ha firat midsommar alls faktiskt. Min dag har inte innehållit någon dans kring en gräs/blomsterbeklädd fallos eller inmundigande av sill och potatis vilket ändå nästan måste ses som ett kriterium. Dagen har istället bestått av jobb, "Figaros bröllop" på Parkteatern och middagsmys med Joanna.

Glad midsommar på er alla!

"Figaros bröllop" - Parkteatern, Långholmen

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men det lät väldigt trevligt, dansa kring midsommarstång är överskattat.

Unknown sa...

+ poäng för kultur

charlotte sa...

japp midsommar/juldans är så 90. sill och potatis fick jag äta i lördags istället så jag är nöjd!