tisdag 9 juni 2009

optimist? javisst.

Det är nog lite av min dag idag. För en stund sen fick jag reda på att vi fått högsta betyg på vår uppsats. Det hade vi förvisso förväntat oss, självgoda som vi är, men bra att ha det svart på vitt så man slipper få "högmod går före fall!" slängt i ansiktet på sig. Dessutom har jag fått spela squash idag...min a b s o l u t a favoritträning. Varför envisas jag (och alla andra svennar) med att köpa gymkort när man ändå aldrig utnyttjar det? Squash is the shit änna då va.

Sara, min squashpartner, är i Valencia denna terminen men Marie var en riktigt bra stand in. Varför nöja sig med en partner när man kan ha flera? Det var alldeles för längesen jag spelade, jag hade glömt bort hur roligt det var! Dessutom vann jag. Det spelar i och för sig ingen roll eftersom det är så kul i sig att squasha....men bara så ni vet, jag vann.

Som sagt, det är nog lite av min dag idag. Jag undrar vad som kommer att förstöra den?

Marie "the matchmaker" (obs! flera innebörder) på min trapp, såklart. Dit tar jag ju alla mina dejter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!

charlotte sa...

anonym: TACK!

Unknown sa...

Vad roligt att du vann Charlotte. Du vet ju hur du blir annars (hihi)

charlotte sa...

marie: det känns som att du syftar på en situation, men jag kan inte förstå vilken. tala ur skägget kvinna! (vilken konstig mening att säga till någon om inte är över 80 bast)

Unknown sa...

Nä faktiskt inte. Jag bara mummlar lite i skägget i allmänhet.