fredag 29 maj 2009

resfeber

okej att man får resfeber när man är 5 år och ska åka till fjällen dan därpå, men jag får a l l t i d resfeber. Det spelar ingen roll vart jag ska, vilken tid jag måste gå upp eller hur viktigt det är att jag hinner med tåget/flyget. Imorgon ska jag t ex åka hem till Loo (yahoo!). Jag har varit där rätt många gånger nu kan man tycka och skulle jag missa tåget så är det bara att ta ett som går lite senare. Själva turen går heller knappast att betraktas som en resa a-la-charter, utan snarare som en resa a-la-veckopendling. Trots detta kan jag aldrig somna i tid kvällen innan, och nu sitter jag här vid datorn alldeles rastlös och icke sovar-benägen. Jag skulle ju kunna göra något kreativt när jag ändå är uppe, typ diska, men istället sitter jag här flera timmar googlandes på oviktiga saker såsom t ex EU-valet. Suck.

Apropå att resa så har min finfina vän Marie äntligen kommit hem från USA så henne har jag spenderat kvällen med. En dag var de i en kyrka i Harlem på "gospelgudstjänst" och när de skulle in i kyrkan fanns två köer: en för de som faktiskt ville gå på gudstjänsten och en för turisterna. Fast i praktiken var det en kö för svarta och en för vita. Turisterna satt på läktaren som åskådare och reste på sig och gick när de tyckte "föreställningen" blev tråkig...alltså vid predikan.

Jag fick lite känslan av att man skulle kunnat se följande skylt i entrén:

popcorn 2 $
cocacola 1 $
godis 3 $
se pastorn tala i tungor 6 $

not: fast på engelska givetvis, annars hade det ju varit jättekonstigt.

Marie - turisten.

3 kommentarer:

v0lameeelam00r sa...

Pasoo amix soi nuevoo en el Blog mui lindoo tu blog te esperoo por el mioo dale!!!
Suerteee cuidatee!!!
Adios...

Marie sa...

Äntligen är jag omnänd i din blogg, jag har längtat efter den dagen!

charlotte sa...

det glädjer mig! berätta fler historier så lovar jag att lägga upp dem. Kram