tisdag 19 maj 2009

öh..inte alla tassar på hunden...eller varå?

Emelie fyllde 25 igår och detta skulle givetvis firas! 2 h innan middagen stod på bordet fick jag reda på att jag var välkommen (jag tror inte jag bjöd in mig själv men är lite osäker). Eftersom 25-årsdagen är något extra vill man ju gärna ha en riktig present med sig. I brist på någon klockren idé tänkte jag att jag ju alltid kan baka kakor till henne (typ syltgrottor eller nått) så jag i alla fall slipper komma tomhänt. Problemet var bara att jag verkligen inte hann, vilket slutade med att jag dök upp med 12 hemmagjorda cornflakes-godisar.....det kändes nästan lite pinsamt. Som att lämna 7 enkronor i dricks på en restaurang. Är det en komplimang eller en pik liksom?

födelsedagsbarnet...eller kanske mer födelsedagsvuxenet

Under kvällen försökte vi klura ut nya versioner av talesätt a la-"han har inte alla hästar hemma". Det finns ju de klassiska: "inte den vassaste kniven i lådan", "lampan är tänd men ingen är hemma" osv.

Tydligen kan man också säga "hjulet snurrar men ekorren är död" (!!). Inspirerad av denna tog vi fram en mer morbid version och kanske inte helt pk: "rullatorn rullar men tanten är död". Lite av en ny favorit, men jag är inte så säker på att den egentligen säger det man vill ha sagt. Kanske är den för subtil...eller för talande. Usch.

Någon som sitter inne på en bättre?


Måste bara visa Emelie och Cristians snygga drickunderlägg som de hittat på loppis.

4 kommentarer:

en annan Emelie! sa...

det här med cornflakes godis tyckte jag var jätte fint charlotte! om jag hade fått det i 25års present hade jag blivit jätte glad(fast jag vill helst ha något annat).
puss

Emme sa...

cornflakes-godisarna är så goda! Och självklart bjöd du inte in dig själv, det gjorde jag! Det är jag som är så kass på att ställa till tillställningar på min födelsedag. Kröm

Kicki sa...

Detta är mina första 3 seconds of fame! Vår konversation kom med i din blogg, detta är stort...! Det var trevligt att träffas igår och nu har jag läst din blogg, Mycket bra måste jag säga! Fortsätt skriva, jag kommer läsa iaf (jag hinner med några olika bloggar om dagen och den här var bland dom bättre).

charlotte sa...

Emelie x 2: jo cornflakes-godis är väldigt gott, det var därför jag gav bort det. hade jag velat ge något äckligt hade hon fått marsipan och blodpudding.

Kicki: Välkommen! Vad roligt att du trivs här i bloggen. Du är ju påläst i ämnet så jag tar det verkligen som en komplimang. Hoppas vi träffas snart igen!