måndag 6 juli 2009

om att vara en i mängden

Jag har lite tappat inspirationen under de senaste dagarna till att skriva något men förstår givetvis att man måste vara mer aktiv än så här om man ska hålla igång en blogg. Då jag inte har någon uppenbar mupp att recensera kommer därför här citat från Marie (som förövrigt är rätt tacksam att recensera). Senast idag hade vi en diskussion gällande hur man definierar olika typer av relationer. Mitt i allt utbrister Marie tröttsamt: meh! man behöver ju inte sätta lappar på allting.

jag såg framför mig ett rum fyllt av cerisa post it-lappar (mina är cerisa ja) där det står "lampa", "toadörrhandtag", "dammtuss" o dyl tills Marie ropar: etiketter, jag menar etiketter!!


När vi var på Island i maj så var vi en dag och red på Islandshästar. Detta skulle tydligen vara något extraordinärt vilket det var i ca 30 minuter, sedan tröttnade jag. Hästarna hade även de tröttnat men detta var någon gång redan på 70-talet för fort gick det inte. Marie kände tydligt av detta och blev uppenbart sårad. Efter att ha försökt bonda med sin häst så utbrister hon: jag känner att jag bara är en i mängden för den här hästen!

Det är såklart aldrig en rolig känsla.

marie i ridkläder

1 kommentar:

Emme sa...

Snyggt halsband Marie (Läs: Det är mitt!!).
Kanske skulle sätta en lapp på den..