söndag 26 april 2009

tur i kärlek hade han nog inte heller...

Ett av mina tidigaste minnen av att bli attackerad av män (det är i regel alltid män) på stan utspelar sig på Lilla torget* i Alingsås sommaren 2003. Jag har precis avslutat en dags jobb i Lillån (känns som att jag blir tvungen att återkomma till detta) och sitter och väntar på J. På andra sidan parkbänken sitter en man i 35-årsåldern och filurar. Helt plötsligt vänder han sig mot mig och börjar prata om livet och mitt utseende. Jag anar att här är något lurt på gång och håller mig på min kant. Vad är mannen egentligen ute efter? Efter vad som känts som en evighet tar mannen fram 2 trisslotter ur sin jacka. Han ber mig röra vid dessa för att han tror att det kommer ge honom tur(!) När har jag någonsin vunnit på trisslotter? Jag tänkte iaf negativa tankar under tiden för vinner inte jag ska ju inte heller han få vinna. Tänk om han skulle sno åt sig min enda gång att vinna på Triss?!

…han vann inget. puh!


*det finns även ett Stora torget, men jag tror eg. de är lika stora/små.

Inga kommentarer: