torsdag 30 april 2009

do re mi

I lägenheten ovanför mig bor 2 operasångare. Japp, du läste rätt: TVÅ stycken. Instinktivt tänker du kanske ”ojojoj, stackars lilla tös”, men icke. Jag kunde inte vara lyckligare.

1. Jag slipper falsksången från duschen.
2. När någon fyller år hör jag ”Ja må hon/han leva” i en väl vald tonart.
3. Jag tror till och med att deras 1-årige son har lärt sig att skrika i stämmor.

Personligen tror jag att de träffades på scenen i en romantisk opera och ljuv musik uppstod i dubbel bemärkelse (sorry!). De kommer säkert skaffa minst 7 ungar till bara för att klå den där pretentiösa von Trapp-familjen...yeah!

Flixster - Share Movies

8 kommentarer:

Lovisa sa...

hehe, grym ungen kommer bli om han börjar så tidigt!

charlotte sa...

japp. som dina barn kan jag tänka mig!

Marie sa...

Även jag har en operasångare i mitt lägenhetshus. Det känns väldigt kulturellt.

Anonym sa...

Jag har en jazzgitarrist i lägenheten bredvid. Han bor ihop med en annan man som också är jazzgitarrist så de kommer aldrig få några barn ihop.

Emelie sa...

Vill bara passa på att säga: DO! Adeer, a female deer! RE! Adrop of golden suuuun...ME! The name I call myself....FA!!! A long long way to ruuun....SO! A needle oulling threeeead.. LA! A note to follow soooo..........TI! A drink with jam and bread---which will bring us back to DO! oh oh oh... DO! (etc.)

Jag har inte googlat texten vill jag tillägga, det här är helt ur mitt eget huvud.

PS. Jag älskar christopher plummer.

charlotte sa...

Emme: SUH (skrattar-ut-högt)

Emme sa...

HPJFEFASOOF



(Hittar på jättelång förkortning endast för att skapa oordning och förvirring)

charlotte sa...

DVDHRDÄAFRS

du-vinner-den-här-ronden-du-är-alldeles-för-rolig-skrattet